Wilt u snel SEO-vriendelijke teksten op uw website?

Het allerbelangrijkste van de teksten op uw website is dat die aantrekkelijk zijn voor (nieuwe) klanten. U wilt uw bezoekers informeren, overtuigen en aanzetten tot actie.

Bezoekers bekijken uw pagina vluchtig op zoek naar de informatie die op dat moment relevant is. Het is daarom slim om in te spelen op de behoefte van uw klant of het probleem waar de bezoeker op dat moment mee zit.

Maar zoekmachines bekijken uw website ook! Hoe mooi zou het zijn als uw online content zo goed geschreven is, dat u niet alleen nieuwe klanten trekt, maar ook een zo hoog mogelijk Google zoekresultaat bereikt?

SEO vriendelijke website teksten

Optimaliseer uw teksten voor hogere zoekresultaten
SEO staat voor Search Engine Optimization. Zoekmachines ‘scannen’ de content van elke webpagina, nieuwsartikel of blog. Op basis van vele factoren bepaalt Google welke webpagina’s getoond worden bij een zoekopdracht. Google geeft de gebruikers een lijst met resultaten van precies die websites waar ze het meeste aan hebben. Als uw content optimaal is aangepast aan de richtlijnen van zoekmachines, komt uw website zo hoog mogelijk in de lijst van zoekresultaten.

En dát is de sleutel voor een hoger zoekresultaat. Mensen typen meestal 2 -3 woorden in de zoekopdracht. Het is evident dat u juist die trefwoorden moet gebruiken waarop veel gezocht wordt en die (bijna) niet worden gebruikt door uw concurrenten. Op die manier vinden nieuwe klanten úw bedrijf.

Verbeter uw website met SEO

Ik zorg ervoor dat u beter vindbaar bent bij zoekmachines
Allereerst zoek ik voor u uit welke trefwoorden u het beste kunt verwerken in uw teksten. Vervolgens schrijf ik op basis van uw korte briefing, bestaande teksten en eventuele bronnen prettig leesbare teksten voor uw webpagina’s.

Daarbij zorg ik ervoor dat Google uw trefwoorden makkelijk vindt. Waar mogelijk zal ik een opsomming plaatsen (zoals hieronder), want dat is niet alleen fijn voor uw lezende bezoeker… het scoort ook goed bij Google.

Er bestaat een richtlijn om per pagina minimaal 300 woorden te gebruiken, maar de lengte van een tekst is afhankelijk van de complexiteit van het onderwerp. Om de unieke eigenschappen en voordelen van een broodtrommel te omschrijven zijn immers minder woorden nodig dan bijvoorbeeld een georganiseerde rondreis door Zuid-Afrika.

Zonder het doel van de teksten uit het oog te verliezen – de bezoeker over de streep trekken – verwerk ik op natuurlijke wijze de trefwoorden in de teksten.

Ik zorg ik ervoor dat de trefwoorden goed te vinden zijn in:

  • De titel
  • De header en tussenkoppen
  • De alinea’s
  • De bestandsnaam, titel en alt-tag van afbeeldingen

Uiteraard schrijf ik direct een pakkende metadescriptie (omschrijving van de pagina), zodat Google-gebruikers echt klikken op úw zoekresultaat.

Wilt u nieuwe klanten aantrekken?
Verbeter dan nu uw online teksten. Of beter: laat dat werk over aan mij. Ik weet precies hoe het moet en help u graag. Bel naar 06 313 766 58 of stuur een mailtje. Aan een paar woorden heb ik genoeg. Met de juiste content bent u straks beter vindbaar!

Geef een reactie

